Dessa helger....

Ja här sitter man å väntar på ännu en låååång arbetsdag. Denna helg är jag sk jourare vilket innebär att dagarana går ut på å gör allt plus lite till. Gårdagens pass tog helt knäcken på mig. Jag började 11,00 å allt satt igång direkt. Kunderna är fan som galna å tror att allt är tipptopp å färdigt så fort vi slår upp portarna till butiken på morgonen......de kanske skulle kolla lite på vårt schema!!!! det är så mycket man vill göra dessa dagar men så lite tid känns det som:( Jag vill juhe inte lämna butiken i kaos men vissa tillfällen känns det bara som man vill stämpla ut å skita i allt. Idag börjar jag 11,30....men eg skulle man behöba börja ett par timmar tidigare för att hinna men allt man är ålagd att göra. Igår tex så var jag på jobbet tidigare för att äta frukost men blev det av. Nä då för då kom ICA-bilen å alla jävlar satt i kassan. man kan ju inte dela på sig som person iaf inte fysiskt så det var bara att skita i mackorna å dra varor. Samma visa varje gång.......När jag kommer idag vet jag att den som bakar inte har hunnit blivit klar samt att man kommer att ropa denna till kassan.....samma visa varje gång. Blir te å rädda brödet innan det blir bränt fastän man inte har börjat....samma visa varje gång. 

Jag hoppas alla är friska å krya ida för annars blir det problem. Vi hade en lite bakfull person på jobbet igår men till min lättnad kom hon till arbetet å inte sjukskrev sig..TACK!!! Läget är för närvarande så att blir nån sjuk så skall allt skötas internt. Ingen får ringas in i dennes ställe utan chefens direkta godkännande. Jag väntar mig olustiga dagar framöver då denna arbetsplats verkar vara som ett dagis där alla smittar varandra samt att hälften av styrkan har kroniska besvär i rygg å nacke, mig själv inkluderad. Hoppas man överlever med psyket i behåll inför nästa vecka.

God morgon om nu det kan vara en sådan.........



None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0