Sjuk.....

Ja här sitter man instängd sjuk i sin trånga lägenhet. Måste erkänna att jag tycker lite synd om mig själv men samtidigt vet jag att det finns de som har det värre än mig. Efter en händelse mellan vår chef och en anställd så har stämningen på jobbet gått från dålig till...ja jag finner inte ordet med sämre än dåligt kan man sammanfatta det. Det var i Tisdags som allt skedde. Utan att gå närmare in på saken så betedde vår chef sig på ett rätt oproffisionellt sätt mot en av de anställda. Jag har juhe hela tiden tyckt att hans chefsegenskaper har varit ganska undermåliga men nu har hans personliga sidor på ett helt nytt sätt kommit fram till ytan. Den senaste veckan visade han sitt rätta jag om man ska uttrycka det milt, å det var inte någon trevlig person som steg upp till ytan. Han har sjunkit ner till fotsulorna i mina ögon. Hur en sådan människa kan kvalificera sig för att leda mellan 30-40 personer är för mig en gåta. Rekryterarna på ICA centralt måste ju vara direkt inkompetenta. Jag å många andra på jobbet har nu stensatt vår uppfattning om honom men tyvärr så måste man ju jobba kvar, iaf tills man hittar något annat. Jag har en känsla av att den närmaste tiden kommmer att bestå av vissa uppsägningar...man kan juhe iaf hoppas.

Som sagt det är ganska tröligt att sitta hemma sjuk. Vad gjorde man utan TV å Internet, blev galen skulle jag tro. Jag lyckades iaf sova ut en morgon för första gången på, ja ganska många veckor:) har ängnat morgonen med att leta andra jobb å att skicka ansökningar kors å tvärs. Man hoppas att nån kan ge ett positivt resultat. Det finns ingen möjlighet att man kan jobba kvar på detta ställe å göra ett bra jobb så längen denna chef finns inom väggarna.

Nä nu blir det ett varmt bad å sedan gör jag nog soffan sällskap!

Den som ruvar på hämd håller sina sår öppna

-Francis Bacon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0